سبد خرید شما خالی است.
کلاچ خودروها همیشه اسباب دردسر بسیاری از رانندگان خودروست و درصورت داشتن مشکل میتواند آسایش را از آنان سلب کند.به گزارش جام جم آنلاین، در خودروهای مجهز به جعبه دنده دستی، مشکلات مربوط به کلاچ خودرو در زمره عارضههای مشهور قرار می گیرد و این اشکال در بسیاری از خودروهای ایرانی پس از گذشت از استفاده، شروع به نمایش میکند.این اتفاق زمانی بیشتر رخ میدهد که شما خودرویی با کارکرد بیش از 70.000 کیلومتر داشته باشید. همواره پس از خرید خودرو کارکرده، شما میبایست در حدود 5 الی 15 درصد قیمت خودرو را برای تبدیل تمام قطعات مصرفی به قطعات جدید هزینه کنید. یکی از مخارج نسبتاً زیاد مربوط به صفحه کلاچ خودرو است. عارضهها و دلایلی که ممکن است در خودروهای کارکرده مشاهده شود به شرح زیر است:کلاچ تا انتها میرود، ولی دنده عوض نمیشودمشکلات:خرابی کابل اتصال کلاچقطعشدگی کابل اتصال کلاچنشتی و یا اتمام روغن هیدرولیک کلاچدنده بسیار سفت و با صدا ایجاد میشودمشکلات:روغن گیربکس کم و یا کثیف استمشکل داخلی گیربکساتصالات جعبهدنده دچار فرسودگی شده است و یا از تنظیم (رگلاژ) خارجشده استدندهمعکوس بهسختی جا میرودمشکلات:میزان روغن در گیربکس بهاندازه نیستمشکلات داخلی در گیربکس وجود دارددر موتور مشکل به وجود آمده استدنده از جا درمیآیدمشکلات:مشکلات چرخدندهای در گیربکس وجود دارداتصالات گیربکس دچار مشکل شده استصدای زوزه از گیربکس میشنویدمشکلات:روغن گیربکس کم و یا کثیف استمبدل گشتاور و یا چرخدندهها دچار مشکل شدهاندمواردی که بیان شد تنها دلایل عمده اشکالات آن را نشان می دهند و ممکن است صدا کردن و یا کار نکردن جعبه دنده، به دلایل نادر و یا متفاوتی از موارد مذکور باشند. پیشنهاد میشود جهت صرفهجویی در هزینههای تعمیرات گیربکس، ابتدا از موارد کمهزینهتر شروع کنید. بهعنوانمثال در مواردی که ممکن است مشکل از روغن گیربکس باشد، ابتدا آن را تعویض کنید و سپس اگر مشکل رفع شد، با مراجعه به تعمیرکار، به بررسی گزینههای بعدی بپردازید.