سبد خرید شما خالی است.
تولید این خودرو با ساخت اتاق جدید اسپرت کوپه برای مدل ۳۵۶ با پیشرانه شش سیلندر آغاز شد. که پورشه نام این محصول جدید را ۹۰۱ نامگذاری کرد، و نشان طلایی ۹۰۱ را برای آماده سازی جهت مدل واقعی خودرو آماده کرد.
در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۱۹۶۳، پورشه با افتخار مدل ۹۰۱ کوپه را به جهان معرفی کرد. بعد از این رونمایی پژو به شدت از این شیوه نامگذاری پورشه برای محصولش عصبانی شد، چون این خودروساز فرانسوی دارای حق نیمه رسمی برای نامگذاری محصولات با شیوهی عددی به همراه صفر در میانه آن را داشت. چیزی از فروش خودروهای پورشه با نام ۹۰۱ نگذشته بود که پژو در نامهای دوستانه و شفاف از پورشه تقاضا کرد که نام ۹۰۱ را به نام دیگری تغییر دهد.
به همین خاطر پورشه صفر وسط ۹۰۱ را حذف کرد و جای آن عدد یک را قرار داد، که بعد از آن نشان ۹۱۱ که ما امروزه آن را میشناسیم و دوستش داریم پدید آمد. با وجود این تغییر نام در اوایل روند تولید این خودرو، حداقل حدود ۸۵ دستگاه پورشه ۹۰۱ با نشان ۹۰۱ به تولید رسید. پورشه با این ادعا که این خودروها را برای اهداف تست به کار خواهد برد از حذف نشان ۹۰۱ خودداری کرد و چندی نگذشت که برخی از این خودروها با نشان ۹۰۱ به دست مشتریان و مصرف کنندگان رسید.