سبد خرید شما خالی است.
-پایین بودن سطح مایع داخل رادیاتور یکی از مهمترین عوامل در داغ شدن خودرو است، برای این منظور باید هر چند وقت یکبار مایع داخل رادیاتور بازبینی شود تا در صورت مشاهده روند کم شدن مایع داخل آن قطعاتی مانند پمپ آب، درپوش رادیاتور و غیره را کنترل کنیم و همچنین اگر نشتی در رادیاتور است نسبت به رفع آن اقدام کنیم تا مشکلی برای خودرو ایجاد نمیشود
-تسمههای موتور نیز یکی از عواملی است که اگر در شرایط سالم و نرمال نباشد باعث بالا رفتن حرارت موتور خواهد شد
-فن خنک کننده و تجهیزات کنار رادیاتور باید به طور مرتب کنترل شود تا مطمئن شویم که بهترین عملکرد را دارند و میتوانند از حرارت موتور کم کند
-کثیف بودن رادیاتور و گرفتگی شیارهای آن توسط رسوبات مایعات در طول زمان، یکی دیگر از دلایل مهمی است که معمولا در خودروهایی که چند سال از عمر آن میگذرد، موجب جوش آوردن خودرو میشود. بنابراین رادیاتورهای خودرو باید در سرویسهای دورهای مورد توجه قرار بگیرد تا از ضررهای احتمالی به موتور خودرو جلوگیری شود.
-از مواد دیگر میتوان به ترموستات خودرو اشاره کرد، وظیفه ترموستات در موتور خودرو این است که وقتی موتور سرد است مسیر جریان آب را به رادیاتور موقتی مسدود میکند. اگر ترموستات خودرو به وظیفه خود به خوبی عمل نکند باعث افزایش دمای موتور میشود که در این حالت باید ترموستات را تعویض کرد.
میتوان گفت موارد بالا از دلایل اصلی جوش آوردن خودرو است ولی در کنار این موارد، نکاتی را نیز باید در نظر بگیریم که مسائلی چون خرابی واشر سرسیلندر، اضافه بار خودرو، حرکت زیاد با دنده سنگین، حرکت زیاد در جاده سربالایی، مشکلات سوپاپها، عدم زمانبندی دقیق جرقه زنی شمعها نیز میتوانند باعث شوند تا حرارت موتور از حد طبیعی بالا برود و جوش بیاره
به طور کلی برای جلوگیری از این صدمات باید سرویسهای دورهای خودروی خود را به طور منظم انجام بدهیم