سبد خرید شما خالی است.

بارها کلمه سوختن واشر سرسیلندر یا آب و روغن قاطی کردن خودرو را شندیه ایم، امروز در فروش خودرو سعی در آشنا کردن شما با این واژه ها و دلایل آن خواهیم داشت. اول از همه باید دانست که واشر سرسیلند چیست ؟ واشر سرسیلندر وظیفه یکپارچه کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را دارا می باشد (در اصطلاح فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی کرده ) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. گفتنی است آب بندی واشر سرسیلندر امری حائز اهمیت است چراکه هر گونه نشتی گاز در عملکرد موتور تاثیر گذار بوده و می تواند باعث کاهش قدرت و راندمان موتور شود.واشر سرسیلندر از جنس پنبه نسوز،فولاد و مس می باشد تا بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند. سوختن واشر سرسیلندر به دفورمه شدن واشر گفته می شود که در واقع از فرم خارج شدن این قطعه موجب از بین رفتن آب بندی بین سیستم های مختلف موتور خواهد شد.دلایل اصلی و مهم سوختن واشر سرسیلندر
- آب رادیاتور کم باشد.
- مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.
- خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
- نقص فنی در ترموستات.
- نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
- پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
- رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.
- موتور خودرو صبح ها دیر روشن می شود و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج می شود.
- شیلنگهای متصل به رادیاتور باد کرده و متورم می شوند.
- مشاهده روغن داخل مخزن رادیاتور.
- کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن.
- شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد