آغاز شمارش معکوس برای خداحافظی با تولید نیسان وانت

بیش از یک دهه است که کلانشهر‌های کشور بیش از گذشته آلودگی هوا را تجربه می‌کنند، آلودگی هوایی که نفس افراد حساس و غیر حساس را تنگ می‌کند. به دنبال این ماجرا‌ها سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش این مسئله با سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این موضوع دخیل هستند، جلساتی را برگزار کرد که نتیجه آن تصویب قانون هوای پاک در سال ۹۶ بود.

سازمان محیط زیست در پایان سال ۹۸ اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۹ خودرویی که مجهز به استاندارد یورو ۴ باشد شماره گذاری نخواهد شد و این قانون مشکلات زیادی را برای خودروهای ساندرو ایجاد کرد و تعداد زیادی از افراد را با مشکل وارد شده اند

در یکی از ماده‌های این قانون به استاندارد آلایندگی خودرو‌ها اشاره شده است که بر اساس آن خودروسازان داخلی موظف هستند خودرو‌های تولید شده را از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا دهند. این قانون برای خودروسازان از ابتدای سال ۹۸ اجرا شد، اما با رایزنی‌ها و برگزاری جلساتی این موضوع یک سال به تعویق افتاد و محیط زیست از ابتدای سال ۹۹ مصمم‌تر از سال گذشته بر عملی شدن این موضوع پافشاری کرده است

اما حالا خبر‌هایی حاکی از توقف تولید وانت نیسان به گوش می‌رسد. خودرو‌هایی که تمام افراد جامعه از حضور آن در جاده‌ها وحشت داشتند، حالا این خودرو‌ها هم باید مجهز به استاندارد یورو پنج باشند تا پلاک شوند و از این رو حدود ۶ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازی سایپا انبار شده است ، با این وجود شرکت سایپا هنوز اقدام به فروش و پیش فروش این خودرو بدون در نظر گرفتن مشکل پلاک گذاری و آلایندگی زیاد این محصولات می کند . باید عنوان کرد که نه در ایران و نه در سایر کشورها خودرویی را نمی توان جایگزین وانت نیسان آبی کرد با این قیمت و کارایی


۶ هزار خودرو نیسان آبی در پارکینگ خودروسازان 

یک منبع آگاه گفت:  از زمانی که سازمان حفاظت محیط قانون استفاده از استاندارد یورو پنج را برای خودرو‌ها در نظر گرفت، مشکلاتی را برای خودروسازان و مردم ایجاد کرد. از سال گذشته الزام برای استفاده از استاندارد یورو پنج الزامی شد، اما اجرایی شدن این قانون از ابتدای امسال الزامی شده است

او بیان کرد: الزام در اجرای این قانون باعث شد خودرو‌های ساندرو تحویل مشتریان داده نشود، اما با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد که این خودرو‌ها با پلاک سال ۹۸ تحویل مشتریان داده شود. اما مجدد این قانون گذاشته شده مشکل خودرو‌های نیسان شده است و اکنون حدود ۶ هزار خودرو در پارکینگ هستند

یکی از خریداران خودرو نیسان گفت: بهمن سال  ۹۸ نیسان دوگانه آپشنال با موعد تحویل مرداد امسال، ثبت نام کردم. تا موعد تحویل دوبار افزایش قیمت به این خودرو خورد که با مکافات توانستیم مبلغ را تهیه کنم

او بیان کرد: قرار بود یک ماهه خودرو را تحویل دهند، بعد از یک ماه پیام دادند تحویل نیسان آپشنال به مشکل خورده است و جهت تسریع تحویل به نیسان معمولی تغییر مدل بزنید. در صورتیکه در همان زمان نیسان معمولی دوگانه هم پلاک نمی‌شد و مشکل داشت، اکنون سند و بیمه ماشین را تحویل داده اند، اما خود ماشین را تحویل نمی‌دهند و می‌گویند مشکل یورو پنج دارند  

کیفیت پایین برخی از محصولات خودروسازی همواره از چالش‌ها و گلایه مندی‌ها مردم بوده است. موضوعی که رزم حسینی، وزیر صمت در اولین روز‌ها از آغاز مسئولیتش در وزارتخانه، به آن اشاره کرد و از بابت تولید خودرو‌های بی کیفیت طی چند دهه اخیر از مردم معزرت خواهی کرد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×
مدیر فروش
تلگرام کاویانی
1 +