پست شده در دانستنی ها

مکمل های سوخت

استفاده یا عدم استفاده از مکمل‌های سوخت یکی از چالش‌های موجود در میان صاحبان خودرو است. آیا استفاده از این افزودنی‌ها می‌تواند در روند سوخت و ساز خودروها موثر باشد یا تبلیغات این حوزه جنبه تجاری دارد؟

برای پاسخ‌گویی دقیق به این پرسش، باید ابتدا بدانیم قصد داریم از چه نوع مکملی و برای چه منظوری استفاده کنیم. سپس باید بدانیم مکمل مدنظر باخودرو ما سازگار است یا خیر. حقیقت این است که در بازار پررونق مکمل‌های سوخت، تنها تعداد معدودی از آن‌ها مزایای محسوسی به‌ارمغان می‌آورند و در‌صورتی‌کهخودرو با مکمل مذکور سازگار باشد، استفاده از آن توصیه می‌شود. برای مثال، اگر صاحب خودرو کلکسیونی قدیمی نظیر مدل‌های دهه‌ی ۱۹۷۰ و پیش‌تر هستید، حتما می‌دانید پیشرانه‌ی این خودروها با سوخت‌های سرب‌دار سازگار است. بعضی تولیدکنندگان مکمل‌های سوخت ادعا می‌کنند محصولشان بدون اینکه حاوی سرب باشد، می‌تواند سبب بهبود کارکرد خودروهای قدیمی بابنزین بدون سرب شود و در این بین برخی کارشناسان خودرو معتقدند در صورتی که طول عمر خودرو و پیمایش آن بالا است، استفاده از این مکمل‌ها می‌تواند اثربخش باشد و توصیه می‌شود از آن‌ها برای بهبود کارکرد پیشرانه بهره گرفته شود
این در شرایطی است که در این بخش نظرات مخالف متعددی نیز وجود دارد به گونه‌ای که کارشناسان و فعالان حوزه پالایش و پخش بارها بر نیاز نبودن استفاده از این مکمل‌ها تاکید داشته و معتقدند که سوخت توزیع شده به میزان لازم افزودنی‌های مورد نیاز را دارد و تبلیغات موجود در این زمینه جنبه تجاری دارد و در موضعی جدی‌تر شرکت پخش فرآورده های نفتی فروش هرگونه مکمل‌های سوخت را در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی می‌داند
.درپایان، بهتر است بدانید استفاده از مکمل سوخت برای خودروهای صفر یا کم‌کارکرد توصیه نمی‌شود و باورهای غلطی نظیر افزودن روغن جعبه‌دنده‌ی خودکار به باک برای روغن‌کاری اجزای داخلی پیشرانه می‌تواند سبب خوردگی قطعات داخلی و واردشدن خسارات سنگین به خودرو شوند. همچنین، استفاده از مکمل‌هایی که شعار اصلی آن‌ها افزایش قدرت خروجی پیشرانه و بهبود مصرف سوخت است، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. اگرچه استفاده از این نوع مکمل‌ها اغلب برای خودرو آسیب‌زا نیست، ضرر اصلی را متوجه جیب شما می‌کنند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
مدیر فروش
2 +